V rámci projektu Ekoškola se věnujeme čtyřem základním tématům.
Energie – žáci zjišťují spotřebu tepelné i elektrické energie ve škole, vytváří cedulky k vypínačům, učí se správně větrat a „tlačí“ školu k nákupu energeticky úsporných spotřebičů.
Odpady – v tématu odpady žáci zjišťují, jak se na škole třídí, pořádají osvětové kampaně a často vytváří a vyvěšují grafické průvodce ke košům na tříděný odpad ve škole.
Prostředí školy – zlepšování vnitřního i vnějšího prostředí školy provádí žáci různými způsoby. Jedním z nich je například výzdoba školních chodeb vlastními návrhy, zvýšení počtu kytek ve škole, vytváření odpočinkových místností a venkovních učeben včetně pocitových chodníků atd.
Voda – v tématu voda žáci vytváří cedulky upozorňující na šetření vodou z kohoutků či správné splachování na toaletách. Sledují jaké čistící prostředky se využívají v rámci školy a hledají řešení, jak to zlepšit.
Na začátku listopadu jsme se zaměřili na téma Prostředí školy.
Projektové vyučování probíhalo na prvním i druhém stupni. V prvních hodinách se mladší žáci zaměřovali na to, jak by měla vypadat jejich třída snů. Starší žáci zase vymýšleli, jak by pozměnili školu, popřípadě pozemek školy. Nápady byly velmi zajímavě, děti se pěkně vyřádili a padaly takové návrhy jako vířivky ve třídách, masážní křesla atd.. Starší žáci by přivítali větší šatní skříňky a také odpočívadla pro přestávky. Další aktivita, která spočívala v orientaci v prostoru školy, byla nejzábavnější. Žáci dostali mapu školy a museli hádat, kde jsou různé místnosti. Dále probíhala tipovací soutěž na nejrůznější otázky ohledně školy. Otázky vymýšleli žáci z Ekotýmu. Dali si velký záležet, protože některé otázky byly velmi záludné, například: Kolik je na škole hasičských přístrojů nebo kolik šatních skříněk se ve škole nachází atd. . Nechyběly také otázky týkající se zaměstnanců školy. Posledním bodem projektu byla tvorba třídních ekokodexů. Každá třída má tedy již vyvěšen svůj třídní ekokodex. A nyní již Ekokodex školy také visí ve vestibulu školy.