Téma se nám perfektně hodilo, protože téma zoubky máme právě na únor i v naší prvouce v 1.A i v 1.B a PT.

S dětmi jsme si vysvětlily jak zoubky rostou a vypadávají první zoubky a kolik jich máme.

Děti si zub zkusily nakreslit a pojmenovaly jsme si jeho části, vysvětlili se důležitost čištění zoubků a vznik zubního kazu. Dětem se líbilo připodobnění mravenečka a kostky cukru – čím je zoubek pro kazy „sladší“ tím víc se do něj kaz zakousává.plakát

Kupodivu všechny děti tvrdily, že se k zubaři nebojí a při otázkách směřovaných k zubaři se i zasmály. S vyměňováním kartáčku to už bylo horší, děti si ho mění, když se jim nelíbí. Nyní už si ale budu pamatovat , že je to třeba v každém ročním období nebo po nemoci.

Vytvořili jsme si polystyrenový zoubek, na který jsme dávali obrázky potravin, které zoubku neškodí a naopak. A protože máme šikovné děti, které už umí číst, vytvořili jsme si vlastní test a teprve po jeho úspěšném vypracování mohli děti dostat slíbený dáreček.zub a test

… děti si rozbalily taštičku s dárečky. S novým kartáčkem jsme si ukázali správné tahy při čištění zubů. A Děti dostaly domů úkol použít přesýpací hodiny i s rodiči a tři minuty si čistit zoubky.

Celý náš zoubkový projekt zasíláme soutěžně do Prahy a pokud by se zadařilo, mohli bychom jet na Hurvínkovo divadlo.

IMG_1504

 

tř. uč. Langpaulová