Na začátku dubna dostali třeťáci netradiční zadání – vytvořit domečky pouze z přírodních materiálů, jako je kámen, písek, dřevo, peří a větve. Projekt shrnoval znalosti a dovednosti získané během epochy Řemesla a Stavba obydlí. Poskytl dětem cenné lekce z praktického života – práce s pilou, měření, využívání vhodných pojících materiálů, rozvržení času, aj.

Děti si po celou dobu tvorby vedly stavební deníky, kde zaznamenávaly svůj postup, použité materiály a překážky, na které narazily. Tento prvek dodal úkolu větší hloubku, protože žáci nejenže vytvářeli fyzický objekt, ale současně reflektovali své myšlenkové postupy a učili se strategickému a kritickému myšlení.

Výsledky tohoto kreativního úkolu byly veřejně prezentovány před rodiči, což představovalo pro mnoho dětí první samostatné vystoupení před větším počtem lidí. Zážitek jim pomohl posílit důvěru v sebe sama a zdokonalit své prezentační dovednosti.

Někteří žáci vytvořili domečky, které byly tak detailně zpracované, že byly téměř realistické, zatímco jiní zvolili abstraktní přístup a vytvořili fantastické struktury, které odrážely jejich jedinečnou kreativitu.

Všechny domečky však byly jednoznačně odrazem tvůrčí energie a péče, kterou do nich děti vložily. I když to na první pohled může vypadat jako jednoduchý školní projekt, zkušenosti a dovednosti, které si žáci během jeho realizace osvojili, mohou v praxi významně přispět k jejich budoucímu osobnímu rozvoji.